Los bericht bekijken
Oud 1 maart 2014, 12:47   #51
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik heb een wetenschappelijke studie die aantoont dat legalisering van cannabis leidt tot meer gebruik. Jij hebt de typische pro-cannabis toogpraat. Ongedocumenteerd geleuter dat rondgaat op alle discussie-fora van de wereld en daardoor zijn eigen leven begint te leiden.
Citaat:
"Wij wilden vooral nagaan of jongeren die anders geen risico vormen voor cannabismisbruik, in een risicogroep zouden belanden als cannabisgebruik zou toegelaten zijn"
Ze vroegen aan jongeren of die jongeren eventueel cannabis zouden proberen als dat legaal zou zijn. Ik kan me best voorstellen dat je dan een positief antwoord krijgt. Wat ik me niet kan voorstellen, is hoe je als onderzoeker op basis van een hypothetische vraag de conclusie kunt trekken dat die hypothetische gebruiker in een risicogroep voor cannabisMISbruik zou komen. Tenzij natuurlijk de onderzoeker impliciet veronderstelt dat alle cannabisgebruik per definitie misbruik is - en in dat geval is hij zo bevooroordeeld dat ik de wetenschappelijke ernst van de rest van zijn onderzoek sterk in twijfel trek.
gertc is offline