Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2019, 17:13   #506
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Nederland haalt zelf een belangrijk deel uit steenkool (ok, geen bruinkool voor zover ik weet). En met Nederland hebben we wél een aantal directe verbindingen.
Yep Nederland heeft geen bruinkool, enkel steenkool en die paar, euh toch nog 7 centrales staan bij wereldhaven Rotterdam en nog veel verder naar het Noorden, ik denk dat die vooral daar leveren of nee die gaan die kV lijnen direct naar Be leggen vanuit de haven van Rotterdam, lol.

steenkolencentrales Nederland via wiki:
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kolenc...s_in_Nederland

In april 2017 leverden de nog zeven overgebleven centrales circa 35% van alle stroom en veroorzaakten zij een CO2-uitstoot van 25 megaton oftewel ruim 10% van alle CO2-uitstoot van Nederland.[2]
Nederland gaat volgens planning in 2030 de laatste kolencentrales sluiten

Citaat:
Ja ... Denkt u echt dat er ook maar één persverantwoordelijke of journalist ooit gaat zeggen dat er een nieuwe hoogspanningsleiding wordt aangelegd om bruinkoolstroom te transporteren?
Neen dat denk ik niet, lol. Jij ook niet, oef.

Maar er is nog altijd geen bewijs dat België "bruinkoolstroom" krijgt, anders had het hier al gestaan zeker? Ik graag het %-bruin geweten. Iemand zou dat misschien heel goed kunnen weten.

Of meen je dat Nederland de bruinkoolstroom van Duitsland snel gaan verdersturen naar Belgie van "eek die electronen zijn bruin, die sturen we verder" lol. NL heeft dus redelijk veel steenkolenstroom, dan krijgen we daar wat van.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2019 om 17:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden