Los bericht bekijken
Oud 29 augustus 2017, 14:07   #7068
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.116
Standaard

Drosamadaris

Citaat:
Je hebt er geen één gegeven die aantoonde dat de NMBS effectief goedkoper is dan British Rail. En laat dat net hetgene zijn dat ik je altijd heb aangegeven: de NMBS is duurder dan British Rail voor de maatschappij.
Die claim heb je aangetoond gekregen met bronmateriaal; jij hebt die op geen enkele manier weerlegd, je hebt enkel flauwe excuses en gedraai vertoond, om toch maar niet op die essentie te moeten reageren.
Je hebt dat natuurlijk nergens aangetoond, je hebt 2 willekeurige cijfers naast elkaar gelegd, zonder te weten wat die cijfers inhouden, wat er in inbegrepen is of net niet, etc. Waarom denk je dat zulke vergelijkingen gemaakt worden door middel van universitaire studies, als iedereen dat zomaar zou kunnen?

Stel dat de NMBS duurder is dan de Britten, dan zou de nMBS VEEL duurder zijn dan de Fransen, Nederlanders, Duitsers, etc. (er is niets dat dat zou aantonen maar goed ik volg uw redenering). DUS waarom zouden we dan het voorbeeld van de Britten nemen? Die vraag negeert U pertinent.



Citaat:
En heel concreet reageer je ook hier naast de kwestie: ik heb je in de voorbije pagina's ettelijke keren gevraagd om een bronvermelding bij claims die je maakte. Jij hebt die geen enkele keer gegeven, ook nu nog niet, en je danst ook hier weer rond de hete patat, door te verwijzen naar ander "bronmateriaal" die niet gerelateerd is aan de vragen die je in de voorbije 5 pagina's zijn gevraagd.
De meeste van mijn beweringen zijn gestaafd met betrouwbaar bronmateriaal, en iedereen die deze draad leest kan uw leugen gemakkelijk doorprikken.



Citaat:
Die vraag is dan ook niet relevant wanneer ik je ene vergelijking maak tussen de NMBS & British Rail.
Maar waarom zou de vergelijking tussen de NMBS en BR (waar geen wetenschappelijke studie van bestaat) relevanter zijn dan de vergelijking tussen de NMBS en de Franse, Nederlandse, Duitse etc. spoorwegen, of tussen BR en die spoorwegen, waar wel wetenschappelijke studies van bestaan?


Citaat:
Op materiaal dat andere je aanreiken waarbij blijkt dat zelfs Frankrijk het niet beter doet, ga je trouwens ook vlotjes in negeer-, verdraai- en claim-modus.
Frankrijk is goedkoper voor reiziger en belastingbetaler dan BR, dat is hier al vele malen aangetoond. http://www.telegraph.co.uk/expat/exp...-railways.html

De Britse kwaliteitspers stelt zelfs gewoon voor Frankrijk als grote voorbeeld te nemen.Let France run Britain's railways
Paris to Bordeaux – 308 miles – from £78 return in first class – £35 return in standard
Paris to Nice – 578 miles – from £152 return in first or £117 return in standard
London to Penzance 307 miles – from £264 return in first or £88.80 return in standard
London to Inverness 560 miles – from £182 return in first or £157 return in standard


Citaat:
Je hebt daarentegen wel een onderbouwde berekening gekregen. Dat is meer dan jij ooit te bieden hebt gehad met je "ik geloof het niet" en "jij mag die vergelijking niet maken, enkel wetenschappers die ik juist vind mogen die vergelijking maken"-statements
Welke onderbouwde berekening? Welke wetenschappelijke studie?



Citaat:
De uitdaging begint intussen wel wat afgezaagd te worden maar: proove me wrong. Weerleg dan eens onderbouwd wat er gezegd is. Wedden dat je dat ook nu nog steeds niet zal doen?
Dat heb ik al genoeg gedaan hier.
McNulty rapport, verschillende vergelijkingen gemaakt door de Britse kwaliteitspers (guardian, independant, telegraph, etc.), universitaire studies uitgevoerd door de universiteit van Manchester, etc.

Rail privatisation is ‘great train robbery’, finds CRESC report

http://www.manchester.ac.uk/discover...-cresc-report/

Naar welke universitaire studies kunt U verwijzen?
tomm is offline   Met citaat antwoorden