Los bericht bekijken
Oud 29 augustus 2017, 19:47   #7071
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je hebt dat natuurlijk nergens aangetoond, je hebt 2 willekeurige cijfers naast elkaar gelegd, zonder te weten wat die cijfers inhouden, wat er in inbegrepen is of net niet, etc. Waarom denk je dat zulke vergelijkingen gemaakt worden door middel van universitaire studies, als iedereen dat zomaar zou kunnen?
Flauwe excuses
Als ik werkelijk twee willekeurige cijfers heb genomen, en niet eens weet wat er achter zit, dan is het een eitje om met één of twee simpele en onderlegde bronnen hetgeen ik postte te weerleggen.

Aantal keer dat je dat gedaan hebt: 0

You fail

Citaat:
Stel dat de NMBS duurder is dan de Britten, dan zou de nMBS VEEL duurder zijn dan de Fransen, Nederlanders, Duitsers, etc. (er is niets dat dat zou aantonen maar goed ik volg uw redenering). DUS waarom zouden we dan het voorbeeld van de Britten nemen? Die vraag negeert U pertinent.
En die vraag ga ik blijven negeren, totdat ik het effectief over de vergelijking UK versus GE, FR of NL heb.
Het is niet omdat jij het niet leuk vindt dat de vergelijking NMBS vs UK slecht uitvalt voor de NMBS, dat ik dan maar moet meegaan in jouw oeverloos geleuter over andere landen. Je kan dat in de politiek proberen, maar ik ben geen politieker dus ik heb er geen probleem mee jou bij de les te houden.

Jij bent in oorsprong diegene die ook de vergelijking BE vs UK hebt gemaakt in het nadeel van UK, zonder dat daar studies over bestaan - jouw woorden - ik spring daar op in. Aan jou om je claims te onderbouwen met alle bronnen die je naar eigen zeggen constant aanlevert . Iedereen weet dat je dat nooit zal doen omdat je dat domweg niet kan maar bon.

Of je mag ook domweg toegeven dat je vierkant uit je nek staat te kletsen in de vergelijking UK vs BE. We both know that will not happen either.

Citaat:
De meeste van mijn beweringen zijn gestaafd met betrouwbaar bronmateriaal, en iedereen die deze draad leest kan uw leugen gemakkelijk doorprikken.
Daarmee dat je tot hiertoe in de voorbije bladzijden, door mij alleen al, intussen een keer of 6-7 is gevraagd je bronnen bij je claims aan te geven, maar dat die vraag onbeantwoord was, is en zal blijven .

Maar goed, amuse me: doorprik mijn stellingen eens. Als het werkelijk zo eenvoudig is, waarom doe je dat niet gewoon ipv steeds maar te herhalen dat dat zo gebeurd zou zijn.

Citaat:
Maar waarom zou de vergelijking tussen de NMBS en BR (waar geen wetenschappelijke studie van bestaat) relevanter zijn dan de vergelijking tussen de NMBS en de Franse, Nederlandse, Duitse etc. spoorwegen, of tussen BR en die spoorwegen, waar wel wetenschappelijke studies van bestaan?
Die vraag zal je zelf beter kunnen beantwoorden dan ik, aangezien dat alles jou er niet van weerhoudt om wel degelijk de NMBS en British Rail met elkaar te vergelijken. Zeg dus maar, waarom doe je dat?

Citaat:
Frankrijk is goedkoper voor reiziger en belastingbetaler dan BR, dat is hier al vele malen aangetoond. http://www.telegraph.co.uk/expat/exp...-railways.html

De Britse kwaliteitspers stelt zelfs gewoon voor Frankrijk als grote voorbeeld te nemen.Let France run Britain's railways
Paris to Bordeaux – 308 miles – from £78 return in first class – £35 return in standard
Paris to Nice – 578 miles – from £152 return in first or £117 return in standard
London to Penzance 307 miles – from £264 return in first or £88.80 return in standard
London to Inverness 560 miles – from £182 return in first or £157 return in standard
Zwitser gaf je de quote en de grafiek uit een studie, jij antwoordt met een opinie-artikel. Ja hoor, very convincing

Citaat:
Welke onderbouwde berekening? Welke wetenschappelijke studie?
Zie boven, om één van je favoriete quotes te gebruiken. Je weet goed genoeg waarover ik het heb en wat de cijfers waren, je zal die nooit of te nimmer weerleggen aangezien je dat domweg niet kan.
Je zal dus voor altijd een eeuwig blijven vervallen in simplistische "die data vertrouw ik niet", "zo mag je niet vergelijken" of, de meest favoriete van allemaal "dat was geen wetenschappelijke studie", waarna je zonder diezelfde studies wel het tegenovergestelde gaat claimen .

Citaat:
Dat heb ik al genoeg gedaan hier.
McNulty rapport, verschillende vergelijkingen gemaakt door de Britse kwaliteitspers (guardian, independant, telegraph, etc.), universitaire studies uitgevoerd door de universiteit van Manchester, etc.
Ahja, juist, McNulty als de verdediging voor de NMBS terwijl België niet eens voorkomt in dat rapport .
As said, tot zover jouw "onderbouw".

Citaat:
Rail privatisation is ‘great train robbery’, finds CRESC report

http://www.manchester.ac.uk/discover...-cresc-report/

Naar welke universitaire studies kunt U verwijzen?
Zie boven; je weet het heus wel te vinden.
Weerleg die data op onderbouwde manier, en je krijgt wel eens een antwoord op de vergelijking UK versus non-BE landen; tot zolang ga je willes nillens met je neus op de feiten geduwd blijven.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden