Discussie: Onrust in Venezuela
Los bericht bekijken
Oud 2 mei 2019, 12:12   #455
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens. Waarom zou Venezuela het speelbord van één of meerdere mogendheden moeten zijn? Gewoon omdat dan de yankees niet ongestoord hun gang kunnen gaan? Begrijp me niet verkeerd, ik vind het uitstekend als de imperialistische yankees hun grenzen aangetoond krijgen, maar dat moet net zozeer met Rusland, China en Cuba gebeuren.



Waarom? Maduro werd democratisch verkozen, er is geen enkele reden om toegevingen te doen aan een crimineel zoals Guaidó.
Zonder Cuba en Rusland was Maduro al lang gevallen. Overigens zonder Rusland was Cuba al decennia een corrupte vazal van de VS zoals zo veel landen in de regio.
De Russen hebben zich jaren niets meer aangetrokken van de regio. Tot de Amerikanen begonnen verdeel en heers te spelen in voormalige Sovjet-landen met grote Russische minderheden.

Maduro heeft wel een belangrijk deel van de VENEZUELANEN van zich vervreemd en de huidige polarisatie is extreem gevaarlijk en kan gemakkelijk leiden tot een burgeroorlog. Daarom lijken mij een overgangsregering en nieuwe verkiezingen geen slecht idee. Ik denk nu dat Guaido opgeroepen heeft tot een coup hij in de gevangenis thuishoort. Een andere oppositieleider zal het dan moeten opnemen tegen Maduro.
tomm is offline   Met citaat antwoorden