Los bericht bekijken
Oud 22 maart 2020, 09:31   #286
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
mijn beste harrie
Ge zet uw gebrekkige kennis weer eens dik in de verf als ge na zoveel posts begint te mekkeren over het gebruik van 'sqrt'
Had dat dan van meet af aan gezegd dan had ik speciaal voor jou wel 'vierkantswortel' willen gebruiken, blijkbaar had geen enkel andere poster daar problemen mee maar jij weer wel

Maar de essentie gaat je weer volkomen voorbij
Ge kunt wel spreken over het getal sqrt(2) of vierkantswortel van 2 maar uiteindelijk is dat slechts een introductie van een begrip, een symbolische voorstelling voor een vreemd getal dat moet beantwoorden aan de polynoom x²-2=0
Wortel 2 is geen polynoom, maar de schuine zijde van een driehoek van Pythagoras, met de rechthoek zijden met de lengte van 1.
Citaat:


Het bijzondere ervan is dat ge dat niet langer kunt uitdrukken als een rationaal getal ( dus een breuk met teller en noemer bestaande uit gehele getallen ) en derhalve geleid heeft tot een uitbreiding van de toen bekende getallen
Tsjonge jongen, is dat even geniaal.
Maar wortel 2 is een rationeel getal, en wel met een oneindige tiendelige breuk.
Maar blijkbaar behoort de ratio niet tot het begrip van de wiskundige die de oneindigheid niet kan begrijpen.
Citaat:
Van pi heeft men het lange tijd niet geweten daar er geen echte vergelijking voorhanden was.
Het erkennen van bestaan van irrationele getallen dateert ergens rond de 500 v C voor het Westen ( 1500 v C in het Oosten)
Het bewijs dat pi irrationeel is dateert pas van rond 1700 (Lambert) en pas in 1882 kon het bewijs geleverd worden dat het ook transcendent was
Dan heb ik bij deze het bewijs geleverd dat ook Pi een rationeel getal is en dat alle getallen transcendent zijn.
Citaat:

En complexe getallen vinden hun oorsprong in het feit dat een oplossingsmethode van Niccolò Tartaglia (1500) voor een derde-graadsvergelijking dat als rekenmethode vereiste bij D<0 : casus irreducibilis
Mooi, maar dat gaat me dan boven mijn pet.
Citaat:
Men stond dus voor een reeks oplossingen van drie reëele getallen maar de weg er naartoe ging over vreemde nieuwe getallen
Vandaar dar het zinvol werd deze te introduceren dáárvoor (bij een vierkantsvergelijking) werden ze gezien als : geen oplossing...wat het ook was
geleuter dus.

Maar dat God oneindig is, dat hebben de wiskundigen nog niet begrepen, uitwendig (dat was al bekend) maar vooral als inwendig.
Lees daarvoor mijn atoomtheorie, dat de inwendige oneindigheid van bijvoorbeeld wortel 2, ook werkelijk bestaat als een oneindige reeks van hogere culturen van de microkosmos (met de verkleiningsfactor van 1/10^24).

Ik ben zo vriendelijk geweest met jouw wiskunde mee te gaan, maar waar is jouw vriendelijkheid je ook in mijn atoomtheorie te verdiepen, temeer daar die wel on topic is, jouw wiskunde niet.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden