Discussie: Het Hydra Monster
Los bericht bekijken
Oud 7 augustus 2015, 17:42   #57
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manus Bekijk bericht
Als iemand genoeg draagkracht heeft om een ander te helpen, hoort deze dat te doen. Wanneer solidariteit uw eigen huishouden in de problemen brengt is het idioot.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manus Bekijk bericht
Cru gesteld is mijn denken internationaal hetzelfde als nationaal. Ik kan mijn buurvrouw eenmaal zeggen dat het niet verstandig is om vier kinderen op de wereld te zetten terwijl ze leeft van een uitkering, maar vervolgens richt ik me terug op mijn huishouden en mocht het moment komen dat de overheid faalt, dan laat ik de natuur zijn gang gaan.


Ik zie een tegenstrijdigheid tss beide quotes.

Dat verbaasd me ook niet.

Het is ook niet vanzelfsprekend om niets te doen als je iemand ziet omkomen, terwijl je hulp kan aanbieden, zelfs al heeft de noodlijdende mss een zeer groot aandeel in zijn eigen lot/ellende.
Het is hetgeen we dagelijks mogen aanschouwen in de journaals die mekaar opvolgen (bvb vluchtelingenproblematiek)

En het is hetgeen met het voortschrijden in de tijd alleen maar erger wordt omdat we falen de hand aan de kraan te houden.
De toestroom (het aantal geboortes) moet maw beperkt worden.

We hadden daar 10 jaar geleden mee kunnen beginnen.
We kunnen er ook vandaag mee beginnen.
We kunnen ook nog eens 10 jaar of langer wachten.

Deze keuze zal bepalen in hoeveel ellende we over onze soort nog zullen onderdompelen
satiper is offline   Met citaat antwoorden