Discussie: 2.5 euro per uur
Los bericht bekijken
Oud 28 december 2011, 08:42   #75
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Bron? Ik ken een en slechts een persoon die niet met het oog op een diploma maar omwille van 'het studentenleven' is gaan studeren. Al de rest gaat voor het diploma.
Ik denk dat dat sterk van de richting afhangt. Bij bvb Burgerlijk Ingenieur zal zowat iedereen wel als (een van de ) hoofdredenen hebben dat het om het diploma en de mogelijkheden die dat biedt gaat.

Maaar in welke mate je hetzelfde kan zeggen voor bvb Pol & Soc of een kunstopleiding lijkt me een heel ander verhaal.

Persoonlijk denk ik dat voor een hele hoop richtingen er een numerus clausus zou moeten komen. (I.e. voor de richtingen met erg zwakke perspectieven op de arbeidsmarkt). Je zou bvb kunnen zeggen dat je enkel de 5 beste kandidaten op jaarbasis wil subsidiëren voor een studie archeologie.

Ik zou anderen die het absoluut willen volgen wel toelaten, maar die moeten dan wel de reële kost van de opleiding betalen en - waarom niet - eventueel een contract tekenen waardoor ze - in geval ze geen werk vinden een verlaagde uitkering krijgen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden