Los bericht bekijken
Oud 21 september 2010, 19:10   #48
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

De essentie in het artikel is dat de overheid al haar verplichtingen in de toekomst niet meer zal kunnen nakomen en rekening houdend met de huidige economische realiteit en de reeds torenhoge belastingen zal ze ook de belastingen niet zonder serieuze penalisatie kunnen verhogen. DUS : men zal allerhande trukjes gaan gebruiken om toch maar aan geld te raken. EN alles wat in het zicht zit, zal het eerst het doelwit worden (denk dus maar aan uw dierbaar pensioensparen, de woning die U met belastingsaftrek betaald hebt, belastingen op huurinkomsten, belastingen op de CO2 uitstoot van de wagens, belastingen op hetgeen je consumeert).

UITEINDELIJK komt het erop neer dat je alles wat je verdient moet afgeven aan de staat en dat zij beslissen wat je nog mag verbruiken. De ultieme natte droom van de inkomstenherverdelers tussen de politici.

Als je het mij vraagt is het best dat je dus niet teveel zaken in het "zicht" hebt en een pensioensfonds zit regelrecht in het "zicht".

In feite ben je beter af met zoveel mogelijk zwart geld. Laat het nu op dit moment ook datgene zijn waar men zoveel mogelijk jacht op maakt (toont des te meer aan dat men wil dat alles zoveel mogelijk in het "zicht" is).

Kort en bondig gezegd : ik vertrouw ze voor geen haar en zeker niet als het door hen of de banken gepromoot wordt (daar mag U ook de verzekeringssector bijrekenen)

Om het misschien ludiek te stellen : je kan beter wat landbouwgrond met je geld kopen en wat vee houden. Dat kan je tenminste nog opeten. Of koop een mazoettank van 50.000 liter en vul deze als strategische voorraad. Dan heb je volgens mij op pensioenleeftijd een bom geld verdiend of in geval van nood, kan je jezelf nog verwarmen
Nu ik het zo zeg, denk ik trouwens dat mazoet een betere investering is dan pensioensparen. Misschien moet ik dat toch maar eens overwegen

Nogmaals ieder zijn meug

Laatst gewijzigd door Yves38 : 21 september 2010 om 19:15.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden