Los bericht bekijken
Oud 24 december 2014, 17:51   #17
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
De sprong van eencellige naar meercellige duurde zo'n 3 miljard jaar. Merkwaardig is dat de 'sprong' 2 keer werd gemaakt wat later tot planten en dieren zou leiden.
Is dat zo? En wat met de schimmels dan? Ik heb de indruk dat er nog heel wat zaken zijn die we niet weten. Het simpele planten en dieren onderscheid komt me erg primitief over in acht nemend de info in "The ancestor's tale", dat ik hier voor me heb liggen. Als ik het goed begrepen heb zijn zowel plant als dier als schimmel als amoeben als sporen-wezens en een heel deel andere categorieën Eukarioten, te onderscheiden van Archaea en Eubacteria. Hoe dat allemaal samenhangt is geen uitgemaakte zaak. Men onderscheid blijkbaar tegenwoordig een twintig tal 'rijken' naast het dieren en plantenrijk. En Dawkins zegt dat het er even goed een honderd tal kunnen zijn.

Citaat:
De evolutie van meercellige naar mens maar 600 miljoen jaar.... in 5 keer minder tijd dus.
Dat is een beetje wat ik bedoel. Een buitenaards intelligent wezen zou wel een meer het onderscheid tussen een schimmel en een slime mould kunnen appreciëren dan tussen een muis en een mens, terwijl wij amper het verschil zien.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 december 2014 om 17:56.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden