Los bericht bekijken
Oud 25 januari 2020, 12:05   #31
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik vrees dat u zwamt.
Oké, het enige dat ik wil zeggen en dat ik tracht aan te tonen is dat alle wezens, alle cellen, alle zijn een intrinsiek "weten" hebben...
Je zou het misschien zelfs een aangeboren weten kunnen noemen en voor de meeste soorten volstaat dat weten om op de meest idealen manier hun leven te kunnen leiden...
Hoe primitiever de soort, hoe meer die regel geldt...
Hoe hoger de soort, hoe meer opvoeding na de geboorte nog noodzakelijk is... Jongeren volgen het voorbeeld van de ouders die hen voordoen wat ze moeten weten om hun leven op de meest positieve manier te kunnen leiden...

De mens staat aan het toppunt van die keten...
Dat een mensenkind zoveel meer hulpbehoevend is bij de geboorte is omdat het, hebben ze mij wijsgemaakt, in feite te vroeg geboren werd, en dus nog geen volgroeide foetus zou zijn en dat pas zal zijn op twee jaar... (Maar ik denk dat er weinig vrouwen zouden overleven aan het baren van een kind van twee jaar; vandaar de vroeggeboortens)

Wat ik mij afvraag is, als je kijkt naar al die levende wezens die zoveel weten en kunnen, zelfs de zwammen, dan moeten de mensen, als zogenaamde hoogste wezen op de dierenladder toch op natuurlijke wijze nog veel meer weten en kunnen... en daar loopt het stroef... Waarom?
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden