Los bericht bekijken
Oud 22 april 2019, 19:10   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een ATM kost inderdaad een klein fortuin. Maar in tegenstelling tot wat jij schijnt te denken KUN je die niet rentabiliseren voor een bank : cash is een zuivere verliespost. De enige reden dat de bank dat nog doet/levert is haar lokale concurrentiepositie tgo de andere aanwezige banken. Van zodra opa en oma ook leren betalen met hun kaart, pc of smartphone kan dat quasi volledig wegvallen. Voorlopig blijft dat nog aanwezig omdat Opa & Oma in de praktijk het deel van het klantenbestand vormt dat spaarcenten heeft en dus potentiële beleggingsklanten zijn.
Jongeren lachen daarmee, die weten al lang dat hun bankier een app is op hun smartphone. Die hoor je pas als ze een autolening, of een hypothecaire lening willen afsluiten. Of wanneer ze een schenking van papa of opa krijgen, of een erfenis, en willen beleggen.
Ik denk niet dat je helemaal juist bent.
Van mijn werk destijds weet ik dat banken fors huurgeld willen betalen voor de huur van een lokaal waar ze een atm kunnen installeren.
Enige voorwaarde: de plaats moet een toplocatie zijn.

De bank in wiens atm een geldafhaling gedaan wordt, krijgt daarvoor een vergoeding.
Dus helaas: in het hol van Pluto, gaat ge niet toekomen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden