Los bericht bekijken
Oud 6 februari 2020, 23:13   #20
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Op wat moeten we wachten? Het moment er een andere technologie dan elektrolyse of thermische recombinatie van waterstof-zuurstof of waterstof-koolstof moleculen ontwikkeld is?

Ik vrees dat we daar nog even een eindje van af zijn, en dan nog, de waterstof-zuurstof band is 1 van de meer koppige om te breken. dat maakt het net zo'n goeie brandstof, het samengaan van waterstof met zuurstof is energie-afgevende. Het kost 2.6 keer meer energie om die band te breken met elektriciteit. Thermisch is het breken van die waterstof-zuurstof verbinding nog meer energievretend.

Oh, ik ben er eentje vergeten. Het breken van de zuurstof-waterstof verbinding met straling. Fukushima heeft die mogelijkheid zeer goed bewezen. Gaan we daarvoor in plaats van de voornaamste industriele waterstofgas productie, stoomrefractie van methaan? (dat is dus de meest energiegunstige optie momenteel, het thermisch breken van de waterstof-koolstof verbinding, met voornamelijk CO2 en waterdamp als afval)
De fabrieken zijn in aanbouw en de voeding zijn de windmolens op zee.
Dus dat zit wel snor.
De ondergrondse pijplijn ligt er al en nu nog enkel aansluiten op de nog te bouwen tankstations.
2025 is de deadlines voor voldoende tankcapaciteit en pas dan komen ook de wagens die nu al uitgetekend zijn.

Alle merken hebben een akkoord hierover gemaakt.

Nu batterijen zullen er ook nog een tijd zijn.
Kosten aan opbouw van die fabrieken moeten immers altijd terug gewonnen worden.
Maar daarna is dat gedaan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden