Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2015, 20:10   #21
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Neen, geen begrip voor. De allochtone jongeren vandaag zijn trouwens Belgen die geboren zijn uit andere Belgen. Ik ken trouwens maar weinig bevolkingsgroepen die zo erg in de watten werden gelegd dan de migranten van de laatste dertig jaar (straathoekwerkers, begeleiders, speciale cursussen, jeugdhuizen, sociale assistenten, maatschappelijke werkers..............enz) , waarvan zo'n 75% moslim zijn. Maar als de ouders blijkbaar andere prioriteiten hebben dan hun kinderen een goeie opvoeding geven, krijg je problemen. Ze willen allemaal veel kinderen, maar het aantal groeit hen blijkbaar boven het hoofd. Hoe zou het anders komen dat kinderen van 10 of 12jaar nog rond de straten hangen na 23h00 ???
Een ander probleem is de godsdienst. Een grote groep strenggelovigen gaan inpassen in (zo goed als) seculiere omgeving, zal zelden volledig lukken.
Komt er nog bij dat die godsdienst van een veel te groot belang is (ze staan ermee op, en gaan ermee slapen)
Ze stellen ook veel te grote en idiote eisen op de arbeidsmarkt (een hoofddoek lijkt belangrijker dan een goed diploma).
Ik heb het hier al dikwijls verteld, maar het kan er nog eens bij :
een kennis van mij (loodgieter, chauffagist) zocht personeel, en een moslim diende zich aan. Waarom ook niet, dacht hij. Wel, het eerste wat die kandidaat vroeg, was of hij lichter werk kon krijgen tijdens de ramadan. Tja, sorry maar het zal je niet verbazen dat het sollicitatiegesprek was toen afgelopen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline