Los bericht bekijken
Oud 14 maart 2005, 19:08   #6
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnold
Uw post droeg inhoudelijk niks bij aan de discussie. Net zoals die andere berichten van die anderen hier die ik net gewist heb. Oneliners zijn in de forumsessies niet gewenst, vooral als ze nogal gratuit stellingen poneren zonder enige bewijsvoering/redevoering over het onderwerp.

mvg,
Arnold.
Wel maar een epistel meer of minder komt er bij mij niet op aan hoor.

Bewijzen ? Is het niet feitelijk bewezen dat priester Borremans jarenlang met een man een relatie heeft gehad. Terwijl hij dorpspastoor was.

Ikzelf ken een vijftal katholieke geestelijken - en sorry maar die hebben allemaal een lief. Natuurlijk houden ze dat stil en de parochianen die doen dat zelfs ook.
Anders zijn ze hun uitkering kwijt en mss zelf een stuk van hun pensioen.
Ik geef ze hierin overigens groot gelijk. De kerk mag blij zijn dat ze nog priesters heeft - en moet dus niet te hoog van hare toren blazen. Dat doet ze ook niet want de bisschop houdt zich er niet mee bezig om te controleren of de meid van de pastoor wel echt de meid is en in welk bed van de pastorij ze precies slaapt. Tenzij wanneer de media zoals met priester borremans lont heeft geroken - in dat geval komt de kerkoverste in actie om tenminste de schijn op te houden dat er nog zoiets bestaat als celibaat.

Het celibaat tot slot kan mijns inziens verrijkend zijn - het heeft spirituele gevolgen. De teeltballen dienen immers niet alleen maar voor de voortplanting...
Het celibaat opleggen aan een ander is echter geestelijke terreur
de kuisheidsgeloften op twintigjarige leeftijd afleggen is dwaasheid.
Jezus heeft ons de raad gegeven om nooit te zweren
om het zweren zelf af te zweren.
Hij heeft ons ook afgeraden om uberhaupt te huwen
want de belofte van eeuwige trouw is al even absurd
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 maart 2005 om 19:11.
King of beggars and fleas is offline