Los bericht bekijken
Oud 29 september 2006, 10:02   #30
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door PetSel
Tjah, waarom gaan mensen zo een dingen verzinnen? Waarom gaan bijna
1 000 000 mensen stemmen op zo'n partij? Misschien zijn het allemaal wel "domme" mensen volgens jullie... Of zijn het misschien de mensen die ****** aan hun lijf hebben en het roer in eigen handen willen nemen? En hun niets willen laten wijsmaken zoals de splitsing van BHV?




Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Heftruck geciteerd uit Wikipedia
Egocentrisme is een term uit de psychologie. Wie egocentrisch is, heeft een verminderd vermogen om zich in een ander of diens standpunten of gevoel te verplaatsen (empathie). Het gevolg is dat de persoon zijn eigen visie en belangen centraal stelt en er vaak van uitgaat dat zijn visie ook de visie van anderen is.


"Ik had er onlangs een discussie over met een lid van het VB in het parlement. Jullie kunnen hier in het parlement wel gelijk krijgen, zei hij, maar wij hebben op straat gelijk en dat is waarom de mensen voor ons stemmen. Ik ben bang dat ik hem daar ter plekke gelijk heb moeten geven."

Spirit-parlementslid Fouad Ahidar in "De Morgen" van 24 januari 2006
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline