Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2009, 01:56   #11
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Enne, wat is uw practische oplossing? Is het herleiden van Gaza tot een parkeerterrein een van uw practische oplossingen? In Jenin heeft men hetzelfde gedaan.

Ik ga niet akkoord met uw verklaring dat de uitspraak van die rabbi een alleenstaand feit is. Dergelijke uitspraken bestaan en worden nooit gevolgd door veroordelingen. Het begint tijd te worden dat we dezelfde regels gaan toepassen op de twee partijen.
Moslims en christenen zeggen dikwijls dezelfde dingen. Dat is eigen aan de Abrahamitische religies, oproepen tot geweld. Je hoeft ook maar enkele van hun boeken te lezen om erachter te komen dat je er beter zo weinig mogelijk mee te maken kan hebben.

Mijn praktische oplossing is dat ofwel de Palestijnse gebieden worden overgenomen door Egypte en Jordanië, óf dat de Palestijnse gebieden opgaan in een Joods-Arabische federatie waarin zowel de Joden als de Arabieren macht controle uitoefenen over elkaars gebied, zodat het wantrouwen minder groot is en de haat wordt tegengehouden te resulteren in geweld (met een gezamenlijke militaire macht).

De eerste optie is wellicht plausibeler dan de eerste. Ik denk ook bij beide dat de Joodse kolonisten weg moeten. De Israëlische staat bestaat nu, maar het is niet nodig om met de Torah in je hand extra gebieden op te eisen.
liberalist_NL is offline