Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2009, 19:26   #355
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Het is trouwens een flinke misvatting om te denken dat een collectief, een groep dus, in staat is om een zuivere (zuiver als in 'niet verontreinigd') milieu gerichte ideologie op te zetten.

Net zo min als een groep (een partij bijvoorbeeld) in staat is om zuivere liberale ideologie op te zetten.

Als je liberaal bent, en je sluit je aan bij de liberalen, dan ben je liberaal af.

Als je groen denkt, en je sluit je aan bij de groenen, dan ben je groen af. Basta. Gedaan. Over en uit. We spreken er niet meer over.

Dat komt omdat er in het collectief, de groep dus, enkel en alleen maar een consensus kan gevonden worden die voordelig uitvalt voor de groep. Niet voor het individu, en wanneer dat toch gebeurd dan noemen we dat corruptie, of deontologisch fout.

Bij de groenen komt daar nog eens een dimensie bij. Naast groep en individu ook nog eens moeder Natuur, het allesomvattende dus. Dat zijn dan 3 heren om te dienen. Waarlijk onmogelijk, toch niet in een zuivere en consistente vorm.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden