Los bericht bekijken
Oud 24 april 2021, 13:17   #577
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard, omdat het redelijk zeldzaam is. Op korte termijn is selectie veel effectiever op een grote genenpool door selectie toe te passen via eliminatie, ttz, via de wetten van Mendel een ganse hoop variatie te elimineren.

Het is pas op langere tijd dat selectie op mutatie plaatsvindt. Dat heb je niet op enkele generaties he. Dat speelt pas na vele vele generaties. Ik zou eerlijk gezegd niet weten of mutaties al een grote rol hebben gespeeld in gedomestikeerd vee, want dat is nog maar enkele duizenden jaren dat we dat doen. Heb het nooit echt bekeken. Dat is waarschijnlijk een te korte periode om significant aan mutatie-evolutie te doen, waarschijnlijk is het "uitzuiveren van rassen" op zo een korte tijd belangrijker.
Maar hoe gaat die mutatie verspreiden als ze zeer zeldzaam is binnen een soort wiens genetica dominanter aanwezig is? Dat is toch roodkapje nadoen?

Neem bv de Belgische witblauw, dat is een ras dat speciaal geselecteerd is op het vlees, dat is geen melkkoe bv. Ze wachtten daar ook niet op een mutatie he? Ze brengen het bestaande na selectie samen en gaan daar mee verder. Ge verliest het meeste variatie, die koeien overleven zelfs niet meer zonder menselijke inmenging.

We nemen wat er is, maar we wachten niet op mutaties. Ook honden bewijzen dat. Als je dan zegt dat deze hybrides een mutant zijn, is dat niet in de context van darwinisme. Darwinisme fantaseert dat vissen na eindeloze mutaties aan land komen en zo door muteerden tot primaten’.
Als gij daar de hocus pocus niet van inziet, kan ik u niet helpen. Maar het is niet consequent de actuele wetenschap te cherrypicken en hervormen naar een verhaal dat ge creationisten verwijt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden