Los bericht bekijken
Oud 13 oktober 2023, 15:59   #20
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Er komen berichten door dat ArianeGroup ,gechanteerd (ik wil het niet anders meer noemen) door twee van zijn grootste onderaannemers,zijnde Airbus en Safrane,een verhoging van meer dan 100% vraagt van zijn jaarlijkse dotatie die ze krijgen via ESA...van 150 miljoen per jaar naar 350 miljoen per jaar,voor de ontwikkeling en exploitatie van de Ariane6....

https://www.latribune.fr/entreprises...-6-979126.html

Bovendien,in tegenstelling tot wat bij het begin van 2014 bij hoog en laag beweerd werd zal een Ariane6 NOOIT de meer dan 50% besparing ten opzichte van zijn voorganger Ariane5 bereiken en is het ondertussen wel duidelijk dat privé-klanten pas gaan aangelokt worden nadat een aanzienlijk deel van de kosten door Kelt gedragen gaan worden....

wordt vervolgd ongetwijfeld.....ik noem dit CHANTAGE...

Ik heb het al eens gepostuleerd....de Europese Ruimtevaart is een ZOMBIE....Er zit zelfs meer leven en dynamisme in Roskosmos,dat nochtans scheef hangt van corruptie,inefficiency en dalende budgetten,maar dat tuig heeft dat VLIEGT.....

Hoe ik de ESA- en de ArianeGroup managers(daar zijn er VEEL van,MEER dan raketmakers,dat is duidelijk) dan nog wens te noemen.....wel...ik wens het forum proper te houden....

Laatst gewijzigd door kelt : 13 oktober 2023 om 16:06.
kelt is offline   Met citaat antwoorden