Los bericht bekijken
Oud 11 maart 2019, 10:16   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mijn standpunt is dat je de hebzucht van de mensen niet aan banden kan leggen. Ik zie in de toekomst geen enkele lucht of zeehaven kleiner worden.
Mijn standpunt is dat van S Hawking.
De menselijke hebzucht wordt zijn ondergang alsook deze van de planeet.
Hoe meer een mens heeft hoe meer hij wil.Groei moet niet alleen vergroten maar ook nog eens versnellen ( heb ik hier ook al aangehaald)
Het is net die hebzucht die van ons de mens heeft gemaakt die we allen zijn. Anders zouden we heel waarschijnlijk nog onder onze bananenboom hebben gezeten en daar nog heel gelukkig mee geweest zijn op de koop toe.

Maar ik begrijp het romantische idee van Noels.....terug naar het gezellige menselijke buurtwinkeltje....terug naar de kleine autohersteller waar je naast mag blijven staan terwijl hij je auto herstelt en je een praatje maakt. Mensen van mijn (jouw ?) leeftijd hebben dat nog gekend. ( Noels niet die is daar te jong voor)
Mooi boek.....echter pure nostalgie en voltooid verleden tijd....spijtig
ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van wat Noels schreef :

Citaat:
Nulgroei is nonsens, zegt Noels. Je kan om te beginnen niet afspreken dat de wereldbevolking niet meer mag groeien, wat ook de economie doet groeien. Bovendien is er geen verbod op technologische vooruitgang en zou het Europa snel doen veranderen. En van waar moet dan het geld komen om te investeren in groene technologie?
ps Noels is 51.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden