Los bericht bekijken
Oud 16 juni 2019, 09:16   #79
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
wat mensen niet begrijpen is dat de wereld wijzigt

in Wallonië denkt men nog steeds dat Brussel een Franstalige hoofdstad is

maar in 2025 ziet Brussel er weeral anders uit dan nu 2019

ik vrees dat Ecolo en PS niet de verwachtingen gaat kunnen invullen in Brussel

de nieuwe generatie kiezers willen snel resultaat zien

Vlaanderen kan dit voorleggen, Brussel en Wallonië glijden af naar het drijfzand

mocht het water in Brussel tot aan de lippen komen, voor wat gaan ze kiezen denkt u
Ik ben geen voorstander van de Brusselkeuze. Die bestaat op het moment al voor de Vlaamse zorgverzekering. Het zijn niet de personen die mogen kiezen tot welk zorgsysteem ze behoren. Beter ware het dat de zorg met andere gezondheidsgerelateerde bevoegdheden terug federaliseert. Het zijn de Vlamingen die niet alleen numeriek de meerderheid vormen op het federaal niveau maar ook het meeste bijdragen tot ons sociaaleconomisch systeem.

Dankzij de splitsing van BHV hebben de Franstaligen de laatste federale verkiezingen een zetel verloren aan de Vlaamse partijen. Je ziet ook meer en meer Vlaamse partijen opkomen in Franstalige kieskringen. Ik denk dan aan PTB/PVDA+, Ecolo die verzusterd één fractie vormt met Groen en het Vlaams Belang. Het Vlaams Belang heeft in elke kieskring van ons land stemmen gehaald. Ook in elke Franstalige kieskring. Als ze de volgende keer wat promotie maken halen ze ook in elke kieskring een zetel.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden