Los bericht bekijken
Oud 17 juni 2019, 14:58   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Straling is een bijproduct van wat je eet. Het eten op zich is al hoogst toxisch van oorsprong door al die isotopen die zich opgestapeld hebben en dat straalt.

Tot op heden is het wild van in Zweden, Duitsland, Oekraïne, Polen en wit Rusland zwaar tot heel zwaar besmet telkens de paddestoelen uit de grond schieten die tjokvol cesium zitten.
Als dat allemaal van 24 kilo komt ? Ik geloof er geen sikkepit van.

Al een riante 30 jaar is dat op de markt.
Hier en daar wordt een partij geweigerd om die reden.
Maar laat ons erbij zeggen dat de jager melding zelf moet maken en als het voor "eigen gebruik " is dan hoeven ze dat niet te doen.

3 keer raden hoeveel aangiften er zijn?
Dat is één gigantische zwarte markt.

Och we zijn allen vergiftigd. Dat kan misschien nog een troost zijn.
Ik weet niet of je beseft dat je zegt dat we vergiftigd zijn omdat we vergiftigd zijn, maar dat je nergens zegt wat nu precies de gevolgen zijn van dat "vergiftigd zijn". Als je zegt dat het gros van de kankers die we nu hebben, daardoor komen, dan is dat aanwijsbaar fout, want voor Chernobyl waren er vergelijkbare hoeveelheden kankers, die dus onmogelijk konden veroorzaakt zijn door een ongeluk dat nog niet gebeurd was, en dus door een vergiftiging die er niet was he.

Ik vind het helemaal niet erg om "vergiftigd" te zijn door iets dat zo goed als geen gevolgen heeft.

Citaat:
Geen enkele arts zal u aanraden te doen wat jij tot hiertoe ridicuul vind.
Wat te doen ? Dat vlees te eten ? Toch wel hoor, artsen krijgen in hun opleiding reeds in het eerste jaar een cursus over de gevolgen van straling. Wat ik U hier vertel is exact wat er in dat soort cursussen staat ; al ware het maar omdat ik die cursussen ken.

Ik bagatelliseer niks. Ik vertel U gewoon de stand van de wetenschap betreffende de effecten van straling. Die zijn er wel degelijk, maar stukken en stukken minder erg dan gij denkt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juni 2019 om 15:00.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden