Los bericht bekijken
Oud 6 november 2019, 15:18   #5125
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Spreekt boekdelen over de terughoudendheid van Israël. Ze hebben de middelen om op 2 dagen Gaza tot stof en as te reduceren.
Ze hebben het ergst denkare niet gedaan en zijn dus terughoudend , dat is eigenlijk wat u zegt.

"Ik had haar kunnen vermoorden maar heb haar slechts verminkt , ik was terughoudend "


Citaat:
Dat klopt, maar het is wel de optie die deze "bewakers" gebruiken. Dat u iets anders wenst is heel tof voor u, maar veranderd niets aan de zaak.
Heel de tijd al zeg ik precies dat , met daarbij de vermelding dat het oorlogsmisdaden zijn !! Mag je alleen een mening hebben over iets wanneer het de zaak veranderd?

Citaat:
Ik vraag me af hoe u die belangrijkste optie zou omschrijven?
De leefomstandigheden. Om deze te kennen zal er echter goed naar gekeken moeten worden , wat velen weigeren te doen.

Citaat:
Zoals ik schreef, bevolkingsdruk en een drang naar meer weelde laat hele roedels de Middellandse Zee overdobberen.
Wegvluchten uit een hellhole op zoek naar een beter bestaan noem ik dat . Uw omschrijving geeft al aan dat u niets begrijpt van die leefomstandigheden.

Diverse organisaties (waaronder ook het IMF en de EU) hebben voorspeld dat Gaza in 2020 onleefbaar(niet in de poetische of emotionele zin!) zal zijn.
Vandaar ook het vluchten en de protesten.
Al die kletspraat over een uitzonderlijk gewelddadig dom volkje ten spijt .

Citaat:
Maar het artikel dat u aanhaalt is ook heel duidelijk dat Hamas even goed een vieze vette vinger in deze oneetbare brij heeft.
prima, maar Israel dus ook.

Citaat:
Dat is de afspraak tussen Israël, Egypte en de Palestijnse autoriteit. Israël heeft een vrij complete controle op de in/uitvoer van goederen in Gaza, en Egypte gaat over personenverkeer. Met de PA een soort van schaamlapje.
Heel geweldig dat partijen afspraken maken over een illegale onmenselijke blokkade, dat maakt het nog geen goede zaak.

Citaat:
En als we het artikel moeten geloven, dan willen die "Gazaanse Emigranten" niet naar de West Oever, maar naar streken waar wel een toekomst op te bouwen is.
Klopt dat is aan het veranderen , de jongeren hebben minder binding met de andere Palestijnse gebieden.

Citaat:
Helaas voor de Gazanen van goeie wil, er is weinig behoefte aan puinsorteerders of creatieve vuurpijlontwerpers in Europa of Noord Amerika.
Aan de basis van dit commentaar ligt een valse aanname dat ten eerste.

Ten 2e : zou u naar een half gaar land vluchten ? U verwijd vluchtelingen dat ze kiezen voor een welvarend land , erg merkwaardig.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden