Discussie: dieselban zinloos
Los bericht bekijken
Oud 9 november 2019, 12:07   #308
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je moet nu al om de 3 uur rijden, 10uur wachten om verder te kunnen, of je moet je blauw betalen aan een supercharger.

Maar wat het ergste is, is dat je een oude versleten ICE voor een paar honderd Euro volledig zelf terug kan reviseren en daar niet eens duur gereedschap voor nodig hebt.

Probeer thuis maar eens een electromotor opnieuw te wikkelen.
Allé, die nieuwe ICE's met al hun computers zijn ook een ramp hoor.

Vaak heb ik het gevoel, dat de politici door producenten van computers betaald worden om iedereen te verplichten zich met een computer op wielen te verplaatsen.

Als ik enkel al kijk naar de verschillen tussen een 1300cc benzine van 2000 en een 1300cc benzine van 2018.
Zelfde blok, alleen een hele hoop electronica aangebracht om de euro-norm te halen.
wat ik mij altijd afvraag: de producenten hadden de energie die ze gestoken hebben in de marketing van elektrische prullaria op uw auto moeten stoppen in het ontwikkelen van een efficientere motor zonder voort te bouwen op de bestaande blokken maar volledig out of the box, dan hadden ze volgens mij toch al een motor op poten kunnen zetten die 5 - 10% efficienter en dus minder vervuilend zou draaien dan huidige motoren
brother paul is offline   Met citaat antwoorden