Los bericht bekijken
Oud 25 augustus 2008, 22:34   #101
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Reclame = massahypnose. Grootschalige manipulatie . Als je 10.000 keer een reclamespot ziet heeft dat wel enig effect. Zelfs een afkeer-reactie zoals bvb bij mij kan daarvan een gevolg zijn : mijn hersens verdedigen zich tegen deze mentale aggressie. Maar enkel omdat ik WEET dat hamburgers slecht zijn . Mensen die dat niet weten laten zich "positief" beïnvloedden.
Piraatje

ik zou je nog steunen moest je ageren tegen
1° alle massaproductie in china die in handen van mijn kinderen na 2 minuten goed is voor de vuilbak

alle nepelectronica die de indruk geeft van te werken, tot 2 dagen nadat je het uit de verpakking gehaald hebt en je al serieuse default ontdekt: dat gaan van alle gsm's, camera's, pda's, laptops maar van inferieure kwaliteit met toetsjes die loskomen, gebrek aan waterdicht zijn etc... die ook binnen de normale gebruiksperiode goed zijn voor de vuilbak

alle mismaakte produkten die dan gebradeerd worden aan -50 -70% en de consument de indruk geven dat hij een badje doet, maar ondertussen terug goed zijn om recht naar het stort te dragen. Ook alle inflatables etc

2° ik heb ook een absolute hekel aan firma's die legaal verslavende produkten verkopen... EN dan heb ik het niet over geneesmiddelen op voorschrift, waar toch voldoende filters zitten, maar over Sigaretten en Alcohol. De taksen mogen ze rustig nog verdubbelen, met inderdaad negatieve gevolgen voor de begroting... Zelfs dus onze stella mogen we rekenen bij deze groep multinationals.

3° ik heb een absolute hekel aan firma's die legaal genotsprodukten produceren en verkopen. Van lacy chips tot lotuskoekjes, van cornflakes tot chocolade. Je kunt jaren leven op groenten en vlees, maar je kunt onmogelijk in gezond in leven blijven op Leo wafels bvb...

De beste remedie die ik zou bedenken is een samenvatting op uw kassaticket van delhaize, met een analyse van uw aankoopbasket, waar je zou zien wat de TARGET is van een gezonde voeding, en hoever je met uw aankoop van die target zit. Dus koop je 30% vlees, terwijl uw voedingspatroon 10% normaal is zou dat duidelijk op het ticket staan. Koop je 20% groenten en fruit, terwijl om gezond te zijn je 50% groenten en fruit moet kopen, zou dat op he ticket staan als analyse. Als je 5 pakken koekjes meeneemt, kun je evengoed daar de Wieghtwatchers analyse van aantal punten die hiermee scoort tov van uw 20puntjes per dag die je mag vreten , of stellen je hebt hier voor 20 dagen snoep mee, die voldoende energie bevat om 20dagen te leven...

Als analyse zou het tellen en helpen uw aankopen in de goede richting te sturen...
brother paul is offline