Los bericht bekijken
Oud 27 augustus 2008, 07:59   #111
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Ik heb al geprobeerd om je dat duidelijk te maken, maar jij hebt blijkbaar ZO een hoge dunk van jezelf, dat het onmogelijk is voor jou om je in te beelden dat je zoals een klein kind in speciaal voor jou aangelegde banen geleid word, waar je precies doet wat van jou verwacht word. Ze hebben het zelfs zover gekregen dat je je zelf héél ongemakkellijk voelt als je eens uit de baan springt, om iets onverwachts te doen. Dressage noemt men dat. De meeste hedendaagse burgers zijn goed gedresseerde en zeer voorspelbare "verbruikers". Degenen die dat niet zijn , noemt men marginalen, zotten, abnormalen.
je moet eens een paar goeie voorbeelden geven, dat spreekt meer aan:

een goed voorbeeld is bvb de voedingspyramide op de dozen van kellogs. De gezondheid straalt van die dozen, terwijl de kinderen gepofte rijst met chocolade laagje zitten te fretten die een van de hoogste glycemische indexen geeft die er kan bestaan. En dan hun luchtige vlokjes gepofte rijst voor de madammekes met dat rood kleedje is helemaal belachelijk. Je verdikt er echt gegarandeerd.

een ander voorbeeld is
- chocopasta met vitamines waar 200gram chocopaste de dagdosis van enkele vitamines blijkt te bevatten. Ik zou mijn hart vasthouden moest mijn kind elke dag een halve pot chocopaste vreten... Dat is dus een nadeel verzwijgen en een onbelangrijk vitamine als voordeel schetsen en als verborgen verleider formuleren...

- de omega3 hype in de minarines is ook een billekletser, als je een potje minarine per dag eet, krijg je een dagdosis omega3 EPA binnen. De minarines kun je zelfs momenteel onmogelijk bepalen wat er gezond is: er mag geen geharde vetten inzitten, minimale omega6-9, en maximaal omega3. De beste formule zou dus op basis van maximaal koolzaadolie, sesamolie of olijfolie moeten zijn... echter de vloeibaarheid van die olies zou uw smeerpret bederven, dus vandaar de harding, het is maar die olijf-boters die een beetje eerlijk vermelden wat erin zit.

- de yoghurt business is ook zoiets hilarisch: alles voor de weerstand, net alsof je nooit meer ziek wordt met al die peperdure yoghurtjes te drinken... De dingen bulken van de dierlijke vetten, zitten vol darmvreemde bacterien die niet noodzakelijk gezond zijn, en bij een pak mensen lactoseallergie bezorgen, die kleine drankjes bulken van de suikers, bulken van de synthetische smaakstoffen, en veroorzaken bergen afval. En vooral ze doen niet wat de reclame belooft, die de indruk geeft dat je er gezonder van wordt. IK ken geen enkele allergische patient, epilecticus, diabeticus of kankerpatient die er beter mee wordt, integendeel. Dus dikke zwans, het kan niet meer.

- de reclame voor chips, snoepjes, pralines, ijsjes op TV 'savonds. Ze doen u rechtstreeks honger krijgen en naar de frigo lopen achter eenijsje.... Je vindt het doodnormaal dat je nog een puddingske mag eten tijdens de TV pauze... en hemeltergende megamanipulatie, een zo'n pub doen 100.000 belgen rechstrpingen en hun frigo opentrekken. Laat staan we krijgen er elke avond 10 per reclameblok boven ons hoofd. Het is allemaal levend glycemiebommekes die allemaal onafgewerkt (omdat we na TV geen sport meer doen) opgestapeld worden in ons lichaamsvet reserve. Dus gegarandeerd hoe meer TV je kijkt hoe vetter je wordt inderdaad, maar vooral ook door de reclame en het beeld van gelukkige 'slanke' mensen die een ijsje vreten hebje zelfs niet door wat ze doen. Zo'n reclames zouden dikke mensen moeten tonen...

- de reclame voor SUN, is ook zo'n billekletser, alsof die blokjes het milieu niet meer vervuilen zo groen dat ze geworden zijn, niet te geloven... Nu daarvan kan ik nog begrijpen dat het beter is dan vroeger. Maar enfin, de waarheid blijft verdoken...

ebn resume: de reclame zou de mensen moeten tonen die al een jaar die producten massaal consumeren en gebruiken... En we zouden kunnen oordelen of ze er gezonder uitzien of niet.

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 augustus 2008 om 08:04.
brother paul is nu online