Los bericht bekijken
Oud 27 augustus 2008, 10:43   #114
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
OK, ééntje dat zo spontaan in mijn herrinnering opkomt: ze hadden proeven gedaan in de bioscoop, voor de verkoop van CocaCola. Tijdens voorstelling "A" werden tijdens de film reclame-flashes voor Coca getoont, zo kort dat het oog ze niet kon waarnemen, maar het onderbewustzijn wél de tijd had de informatie op te nemen. Netjes uitgerekend. En tijdens de pauze werd dan CoacaCola te koop aangeboden. In voorstelling "B" werden géén reclame-flashes getoont, en tijdens de pauze eveneens CocaCola te koop aangeboden. Rara, waneer er de meeste Cola's verkocht werden... Nu, deze techniek is daarna verboden geweest, maar de reclame zit vol met zulke truukjes. Je word het gewoon niet gewaar dat je beïnvloed word.
Om u daarvan te overtuigen maak ik me al niet veel illusie's meer, maar probeer toch eens er onbevooroordeeld over na te denken.
Gekend "algemeen" voorbeeldje, maar nog steeds geen antwoord op de vraag

Jij bent ervan overtuigd dat ik een gewillig slachtoffer ben, dat continue door reclame gedwongen wordt dingen te kopen die ik niet wil of eigenlijk niet wil. Sterker nog, je ging zelfs zover om te stellen dat je dat merkte, hetgeen er op hoort te duiden dat je concrete voorbeelden hebt die op mij van toepassing zijn. Ik wacht nog steeds op die concrete voorbeelden
Sfax is offline