Los bericht bekijken
Oud 30 oktober 2020, 21:18   #1752
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht


Niet te schatten gij...weer die drogreden(en)

Waarom zien we dan niet doorheen de geschiedenis ?:
Vaders die moeders gewoon met de kleine achterlaten ipv van vader-moeder gezinnen
Waarom hou jij dan een pleidooi tegen wat de natuur aandraagt ? :
Moeder voedt op..vader moeit zich niet...en rest van de 'opleiding' volgt uit het nabootsen van het gedrag van de groep
Ik snap niet wat jij hier zegt. Uiteraard is de moeder wat het private leven betreft in de eerste levensjaren cruciaal. Dan worden vaderlijke modellen belangrijker, dat is vaak gewoon de vader natuurlijk maar het kunnen ook andere mannelijke modellen zijn (in het geval van een zoon), zoals dat ene voorbeeld waarbij vader-zoonconflicten vermeden werden door een oom als 'culturele vader' aan te nemen (we spreken dan over een primitieve context natuurlijk, want het vaderschap wordt al gauw een belangrijk gegeven; God zelf wordt uiteindelijk 'Vader' genoemd).

In elk geval: je ziet in de geschiedenis nergens op enige schaal van betekenis fundamenteel afwijkende man-vrouw-rollen (het gaat dan niet enkel over het gezin). Hoe verklaar jij dat als het 'enkel cultuur' zou zijn?

Citaat:

...en dat maakt nu net dat ge er geen oog voor hebt hé
Dat het een samenspel is, volstaat. Ik denk dat jij daarbij te negationistisch bent verder, maar ik heb het niet nodig om daar nu een exact percentage op te plakken (dat kan jij ook niet).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 30 oktober 2020 om 21:20.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden