Los bericht bekijken
Oud 26 september 2017, 22:39   #21
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat zal naar mijn inziens toch al wel enige tijd geleden zijn. Werklozen worden nu veel strenger aangepakt dacht ik.
allemaal bla bla die controles, we leren ze gewoon hypocriet zijn, we leren ze liegen, we leren ze wetten omzeilen

Wat als je de dop na 1 jaar op Nul euro zet, en vervangt door een
- leefloon van 300 euro + huissubsidie 300euro + energie/water/internet/cultuur subsidie van 200 euro + opleiding subsidie van 100euro + gezondheidssubsidie van 100euro. Dan lijkt mij ongeveer de mix te zijn die een mens nodig heeft om waardig te leven. Eventueel zou je nog zoals een Orange abonnement een flexibilisering kunnen bedenken tussen die budgetten...

Wat is het voordeel van dit systeem...
1° cumul van voordelen is gedaan... Want nu lijkt het verhaal nooit te stoppen, want je kunt als leefloner een goedkope woning huren, stookoliesubsidies krijgen, goedkoop gaan eten in type poverello, subsidies vangen voor uw gezondheidszorg etc.., gratis belbus ter beschikking van de ambtelijke meute, etc
De cumul lijkt altijd maar meer en meer mogelijk te maken

2° afwenden van middelen naar andere landen wordt onmogelijk... dat is dan toch ook een duidelijk voordeel lijkt mij... Want zo blijf je natuurlijk altijd de statistieken spijzen van de armoede door geld te geven die verdwijnt naar verkeerde toepassingen (drugs, alcohol, sigaretten, gokken, belspelletjes, datingsites etc) ipv eten/voeding/gezondheidszorg/opleiding voor gezin..

3° Mensen die een huis hebben die krijgen minder... mensen die een huis huren of afbetalen die krijgen niet meer dan nodig dat is dan ook duidelijk. Mensen waar familie eigendommen bezit zou de communicerende vaten van de familie moeten getest worden om kangoeroewonen te stimuleren jawel.. Zo is het gemakkelijk, zoonlief leeft zelfstandig ja... op kosten van ocmw

4° Cursus leef binnen uw stand, of kookcursus 3 euro per dag, hoe zeg ik nee tegen de maatschappelijke verleidingen, en hoe maak ik een stappenplan om terug omhoog te klimmen.. Lijken mij duidelijke positieve opleidingen die onder sociale hangmatten niet mogelijk zijn.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden