Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2002, 10:51   #37
Matthias
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 juli 2002
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Eens te meer slaagt u er niet in achter de vorm mijn boodschap te ontdekken.

Regeren is vooruitzien, en met de huidige nataliteitscijfers van autochtonen versus moslims, stevenen we af op een totale islamisering van Europa.

Zeg mij nu eens, hoe denkt u te reageren wanneer binnen dit en 50 jaar de moslims hier de volstrekte meerderheid van de bevolking uitmaken?

Als we zien hoe islamitische landen momenteel bestuurd worden, kunnen we alleen maar het ergste vrezen. En kom nu weer niet zagen dat de islam 500 jaar geleden een verdraagzame bloeiperiode heeft gekend: het is de islam van vandaag die Europa zal besturen, niet de islam van 500 jaar geleden.
In alle islamlanden, en ook onder migranten, is er een enorme liberaliseringsbeweging. ONdanks de islam-revival en de opkomst van fundamentalisme is er nog een veel sterkere beweging naar een open, *liberale* islam. Zie b.v. de feministische bewegingen in landen als Marokko. (Daar zijn precies meer feministen dan hier! Heb je daar al eens bij stilgestaan?)
En trouwens, je extrapolaties zijn ferm overdreven. Alsof binnen 50 jaar moslims de meerderheid zouden uitmaken in Europa! Je vergeet trouwens dat er binnen de islam enorme onderlinge verschillen en tegenstellingen bestaan die het verhaaltje van wij tegen zij, en de homogene dominantie van een van die partijen, bijzonder ongeloofwaardig maken.
Er is trouwens nog geen enkel politiek probleem gerezen door de aanwezigheid van moslims in Europa (in de zin zoals jij suggereert, alsof ze De Groote Christelijke Beschaving zullen onderdrukken). Daarmee bedoel ik niet dat het incorrect zou zijn dat die groepen, omdat ze ook sociaal-economisch op de laagste ladder staan, misschien een hoger criminaliteitscijfer etc zouden hebben.

Als je zo graag vooruitziet, denk dan maar eens waar we binnen 50 jaar zullen staan op ecologisch vlak, of op sociaal-humanitair vlak. dat zal verhelderend zijn.
Matthias is offline   Met citaat antwoorden