Los bericht bekijken
Oud 10 december 2012, 15:59   #29
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Kijk, ik snap dat je ontevreden bent met de prijsverhoging, en met het feit dat er (voorlopig) minder treinen gaan rijden.
Echter wat ik niet helemaal snap is dat het feit waar men het meest over valt is dat er voortaan een zitplaatsnummer op je ticket staat.

Want vergeet niet, een kaartje kopen is nog altijd verplicht. En nu gaat er op dat kaartje dus ook een zitplaats staan. Is dat nu zo een ramp?
En ja, als je goedkoper wilt reizen dan heb je nu de volgende opties:
- Of gewoon zoals vanouds via Roosendaal reizen. Kan wel niet meer zonder overstappen. Tja. Hopelijk maakt de NMBS er werk van de stoptrein elk halfuur te doen rijden.
- Of straks voor dezelfde prijs als over Roosendaal over Breda reizen. Dat lijkt me niet een achteruitgang.
- Of voor minder dan vroeger met een veel snellere en komfortabelere trein reizen als je bereid bent je op voorhand voor een bepaald vertrek vast te leggen.
- Of voor een hogere prijs met dezelfde flexibiliteit als vroeger, maar met meer komfort en aan een hogere snelheid...

Overigens is het niet zo dat het nu "onbetaalbaar" geworden is. Eerder was het vroeger gewoon veel te goedkoop. De Beneluxtreinen zaten vaak overvol wat bevestigt dat ze te goedkoop waren.
Dit dus; en dat geldt evenzeer voor elke nmbs-verbinding...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden