Los bericht bekijken
Oud 12 juli 2006, 10:39   #5
styllo_ben
Minister-President
 
styllo_ben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 4.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Jongens, daar zijn ze weer, de NWO'ers.

Hitler kreeg een belangrijk deel van zijn fondsen van de groot industriëlen, omdat hij A Hitler hun de beste beloftes gaf. Ook hield ie beter woord dan de andere Duitse politici van die tijd.

Dat grootindustriëlen zoals Krupps of bayer bang waren van een communistisch systeem is toch duidelijk, zonder er een wereld en geschiedenis overspannende samenzwering bij te halen.

In de USSR van die tijd waren er geen grootindustriëlen actief, die niet diep verweven zaten in de communistische partij....
meteen van een grootse complot spreken is mijn inziens voorbarig. Laten we stap voor stap denken.

Citaat:
In de herfst van 1923 had de NSDAP via bemiddeling van Ludendorff 100.000 goudmark ontvangen van staalbaron Fritz Thyssen. "Een ongehoord hoog bedrag voor de toenmalige toestand van inflatie," schrijft Kurt Gossweiler. "De patroons van de zware industrie van het Ruhrgebied rondom Fritz Thyssen en Hugo Stinnes hoopten dat de partij van Hitler en Ludendorff, aan het hoofd van de Beierse reactie, erin zou slagen, naar het voorbeeld van Mussolini’s ‘Mars op Rome’ in oktober 1922, een even succesrijke ‘Mars op Berlijn’ te houden. Stinnes had de Amerikaanse ambassadeur daarover in september 1923 de volgende vertrouwelijke mededeling gedaan: ‘er moet een dictator gevonden worden die de macht krijgt om alles te doen wat nodig is. Zo een man moet de taal van het volk spreken en mag zelf geen militair zijn; en zo’n man staat klaar’."
de financiers wisten goed genoeg wat ze wilden en wisten goed genoeg wat voor iemand Hitler was. Natuurlijk is het uit anti-communisme dat ze rechts-extremistische figuranten steunden.

Ze hebben zeer bewust een dictator aan de macht gebracht, en dit om de sociaal-democratische weimar-republiek kapot te maken.

Dit kan al een eerste aanzet zijn om in de richting van een complot te denken...

maar eerlijk, toen ik deze topic startte had ik niet de NWO in gedachten maar wilde ik eerder de relatie tussen grootkapitaal, kapitalisme en fachisme aantonen.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 12 juli 2006 om 10:39.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden