Los bericht bekijken
Oud 6 april 2005, 15:37   #13
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarik Fraihi
Het feit dat de moslimraad niet echt functioneerde (ook niet democratisch functioneerde), wil niet zeggen dat alle moslims geen democraten zijn. De bewering dat moslims per definitie geen democraten zijn (dixit Deman), getuigt van bitter weinig kennis over de verschillende moslims. Iemand als Deman - die zoiets 'doms' (dixit een andere VB kopstuk) durft beweren- heeft een inburgeringscursus hard nodig.
u vergeet blijkvaar iets essentieel, en dat is semantiek. de man heeft immers zeer duidelijk gezegd wat hij verstaat onder een moslim, en die definitie is ongetwijfeld iets totaal anders dan de definitie die u hanteert. de man heeft duidelijk gezegd dat een moslim iemand is die de koran volledig volgt, en iemand die dat doet kan ongetwijfeld geen democraat zijn. volgens hetgeen ik hier lees valt u dus buiten de man zijn definitie en kan u dus wel aan democraat zijn aangezien u voor hem geen moslim bent.

vraagje : ik geloof in god maar volg niet de regels van het katholicisme inzake sommige dingen en ben niet praktiserend, ben ik volgens u katholiek?
muys is offline