Los bericht bekijken
Oud 15 november 2017, 10:21   #16874
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Maak je vooral geen zorgen, net als iedereen van mijn generatie heb ik mijn dosis bijbel (moeten) slikken. Von Däniken zijn eerste boek heb ik in mijn jonge jaren ook gelezen.

Wil je over katholicisme iets weten, dan moet je geschiedkundige werken lezen, en werken OVER het katholicisme. Liefst geschreven door wetenschappers die zelf neutraal zijn en geen leden van de fanclub.
Over Von Däniken en zijn ingekleurde bewijzen bestaat er een enorme hoeveelheid vakliteratuur. En die is vrij eenduidig in haar (negatieve) beoordeling.
We hadden het hier niet over het katholicisme maar wel over de Schrift.

En als men de geschiedenis van de katholieke kerk wil kennen, dan zal men zich ook moeten verdiepen in bijvoorbeeld de geschriften van de kerkvaders. Vaneiges.

Hetgeen u nu over Van Däniken zegt, dat kunt u dus pas weten nadat u zijn boek gelezen hebt. Want iedereen kan van alles en nog wat beweren over de man. Het pas wanneer men zijn boek zelf gelezen heeft en vervolgens getoetst heeft aan de kritieken over zijn boek, dat men zich een valabele mening kan vormen over de schrijfsels van Von Däniken. En zo is dit ook voor het boek van Philip Corso.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 november 2017 om 10:27.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden