Los bericht bekijken
Oud 13 maart 2018, 23:15   #38
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je hebt gelijk werkman, deze keer heb ik alles gelezen. Laat je vooral niet ontmoedigen!

PS heb je de Limburgse politiekers zien stralen op TVL? Limburg ~ klimaatneutraal en show...
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20180313_0...us-klimaatplan


Ik heb ze gezien Micele. Met wat houden ze zich in feite bezig?
Wat zij beogen is een wereldprobleem aanpakken waar ze in feite niks aan te zeggen hebben. Dat ze verdomd de problemen aanpakken waar ze wel iets aan kunnen doen en bijvoorbeeld voorstellen doen aan de minister van Leefmilieu en haar CD&V vakboungders teneinde de schillen voor hun ogen te verwijderen. Ik heb al zovele malen vastgesteld dat die ganse bende niks van natuur afweet in een overbevolkt land.
Hoeveel jaar bestaat het "plan ijsvogel" al in de Demervallei?
Wanneer komt er eindelijk iets terecht van de watervoorziening in de Laak te Aarschot. Idem dito wat betreft de Weerderlaak. Natuurpunt brak het zelfs af na goedkeuring want ooit zo er een klein waterplantje gegroeid hebben. "Het waterlepeltje". En nu gaan ze er na decennia terug achter op zoek in een droog liggende laakbedding.
Plan ijsvogel. Inderdaad "Plan". Hij kan na decennia nog steeds zijn "plan" trekken op in de winter toegevroren vijvers.
Voor dertig jaar terug was ik reeds met de problematiek van de Demer-vallei bezig. Getuige daarvan de diverse dagbladartikels.
Niks werd verwezenlijkt! Plezant werken in België om problemen proberen op te lossen en van dit land nog iets moois proberen te maken.
Aan de KUL werdt via een kweekprogramma de "weeraal' gekweekt. (de Grote Modderkruiper dus - een bijna onvindbare vissoort.) Ze mochten niet uitgezet worden door Natuurpunt. (milieu-vervalsing!)
Maar ondertussen hielden sommige van deze mensen zich wel bezig met de verspreiding van zaden van wilde orchissen. Bloemen-specimen die er vroeger altijd al waren dank zij het werk van landbouwers. (blauwe weiden wegens het herhaaldelijk hooien en afvoer van het maaisel als veevoeder)
Tot in de Kempen (Mol bijvoorbeeld) wist ik alle vissoorten te vinden.
(Kleine modderkruiper, rivierdonderpad; elrits,vetje, bittervoorn enz. enz. tot zelfs de diverse ingevoerde soorten- zelfs Hongaarse hondsvis)
Geen enkele van de plaatselijke politiekers heeft er ooit interesse voor betoond en Schepenen van Milieu in al die diverse gemeenten hebben mij ooit waardig gevonden om er één vraag over te stellen of om over één probleem te praten.
Jij bent plebs en wij weten alles beter. Ge kunt dus de pot op.
De pree op het einde van de maand en dat is belangrijk.
Ze kennen er dus niks van! Dat is milieubescherming in België.
Groene kikkers en watersalamanders heb ik gekweekt met duizenden.
De vuursalamander wist ik te vinden in een ruim biotoop.
Uitgeroeid! De bomen van het bos brachten meer op.
Ik liet zelfs runder-harten malen om de hopen groene kikkerlarven en paddelarven in mijn kweekvijvertjes te voederen.
Wel bomen afzagen dus aan de lopende band. Zwart geld is toch nog interessanter. Wel bij mij kunnen ze na al die jaren ook de pot op.
Ik ben in mijn zetel gaan zitten. Dat ze het zelf oplossen. Ik ben het beu.
Maar vergaderen kunnen ze nog wel. Al meer dan dertig jaar. En wel nog met gediplomeerde biologen. Daarvoor is er steeds geld genoeg geweest.
Maar voor veel pareltjes is het reeds te laat. Vijgen na Pasen!

Laatst gewijzigd door werkman : 13 maart 2018 om 23:34.
werkman is offline   Met citaat antwoorden