Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2018, 18:40   #40
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Ik heb er feitelijk genoeg van. Dat genieten van de natuur is er in België niet bij voor gehandicapten die op een veilige manier aan de een geschikte waterkant mogen komen om op recreatieve wijze een wel eetbare vis te mogen vangen en op te eten.
Limburg ligt vol met immens grote zandputten waar vooral minder mobiele mensen niet kunnen of mogen komen omdat ze zich moeten verplaatsen met gemotoriseerd vervoer.
Dergelijke putten worden; en dan nog uitzonderlijk; voorbehouden voor plaatselijke hengelaars die kunnen stemmen voor plaatselijke politiekers. Natuur ten dienste dus van de plaatselijke politiek. Toerisme wordt alzo geweerd.
Die grote diepe waters worden evenmin verstandig beheerd zoals de in ons omringende landen waar zulke waters geexploiteerd worden via uitzettingen van kwalitatieve gekweekte eetbare vissoorten. Een gezonde eetbare vis mag dus in dit land niet gebruikt worden voor het toerisme op te vijzelen.
De niet eetbare vissoorten voorkomende op zulke waters dienen uitsluitend voor aalscholvers die in het binnenland niet thuishoren en voor af en toe een in de verte met de verrekijker waarneembare fuut. Wij hengelaars zijn dus de vismoordenaars die geweerd moeten worden. Onderwijl ziet men op sommige plaatsen in onze kanalen wel dode vissen drijven die te groot waren voor de gekweekte en beschermde overtallige aalscholver en dan maar kapot gebeten worden en een pijnlijke langdurige dood sterven wegens schimmelinfecties. België dus waar overtallige aalscholvers gekweekt en beschermd worden die in gans Europa worden verdelgd. Toch de soort die hier voorkomt in overtal. Er zijn nog andere kleinere soorten die terecht wel beschermd worden in Europa. België; het land ook waar meeuwen leven in overtal op storten omdat ze aan zee niet genoeg voedsel meer vinden en dus uit pure ellende kippenhokken komen leeg plunderen.
België; het land ook waar natuurbeschermers zelfs niet weten dat er beschermde aalscholvers zijn en soorten die wegens overtal verdelgd moeten worden.
België; het land waar massa's beschermde kouwen zich mogen bezig houden met alle nesten van kleine parkvogels te plunderen en de jongen ervan te voederen aan hun jongen. Parkvogels hun kroost krijgen uitzonderlijk nog een kans om te overleven als ze in een woonblokje beschermd zitten.
België; het land ook waar overtallige steenmarters de kippen en sierkonijnen van kinderen roven en doden en ook dus de echte biologische eieren opvreten.
België; het land ook waar debiele chimpanzees in Brussel achter hun bureau bepalen wat natuurbescherming moet zijn.
Voor mij hoeft het niet meer. Ik trek een paar keer per jaar de grenzen over om daar mijn geld op te doen en tijdelijk te bekomen van mijn overspanning.
Dit land heeft niks meer te bieden voor echte natuurbeschermers. Noch proper water; noch echte bosgebieden en ook geen mensen die de juiste visie hebben om echte natuur te beheren. Wel hebben ze natuurlijk diploma's maar niet het vereiste IQ.
Het zijn allemaal gebombardeerde vakbonders die die een postje hebben gekregen en met gediplomeerde ogen neerkijken op plebs dat wel oog heeft voor natuur.
Goed; België is ook dus te mijden op dit gebied. Goddank is er nog het buitenland.
Ze kunnen dus de boom in.
Zelfs een wild konijntje zie je nergens nog tenzij op campings tussen de mensen en waar steenmarters zich niet thuis voelen. Arm land!
werkman is offline   Met citaat antwoorden