Los bericht bekijken
Oud 3 april 2014, 22:39   #5
Cyrano
Minister
 
Cyrano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: 3680
Berichten: 3.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Toch wel: het is mijn schrijffout.



Dat kan zijn, maar ik wou eerder wijzen op het feit hoe snel er een akkoord is over een ceremoniële monarchie (grondwetsartikels die al 183 jaar nooit voor herziening vatbaar zijn verklaard). Opmerkelijk en vreemd.
Moest ik van kwade wil zijn en mijn Belgenland boven de democratie stellen dan komt dit Art 195 mij, en de echte Belgen, goed uit. Ik zou bijvoorbeeld via de nieuw protocollaire functie van de koning zijn mogelijkheid van tussenkomst kunnen uitschakelen. Ik zou ook de vrijheid van spreken kunnen beperken indien de inhoud tegen de eenheid van België is gericht. Ik zou meerdere artikels kunnen wijzigen om die verdomde nationalisten in een Grondwettelijk Cordon te steken. En nog vele leuke dingen meer. Het moet wel nu gebeuren, nu dat we nog met genoeg zijn om het toe te passen.

Vreest niet. "Ik" zal het niet doen. Maar dergelijke manoeuvres moeten legalistische putchisten tijdig opzetten door bvb Art 195 bij de hand te houden.
__________________
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot
W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood.
Cyrano is offline