Los bericht bekijken
Oud 17 april 2014, 09:47   #167
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C-3PO Bekijk bericht
De meeste mensen waarmee ik in deze kwestie in debat ben gegaan waren/zijn zelf gebruikers. Ik kan me dan ook nooit van de indruk ontdoen dat de meesten er niet voor kiezen omdat het goed is voor de samenleving of uit andere idealistische overwegingen (zoals bijvoorbeeld zelfbeschikkingsrecht), maar eerder omdat ze er zelf zo tuk op zijn.
Natuurlijk, hier zit er zo eentje. Het gaat er niet om of het goed is voor de samenleving (Trouwens, wat is dat eigenlijk, goed voor de samenleving?), maar ik vermoed dat de impact op de samenleving overschat wordt.
De mensen die nu willen blowen, doen dat toch. De meeste (eigenlijk allemaal) die ik ken hebben een baan, een gezin, en betalen netjes braaf hun belastingen.

Citaat:
"Het grootste gezondheidsrisico hangt samen met het inhaleren van de cannabisrook. Cannabisrook bevat veel meer kankerverwekkende stoffen dan een sigaret. Zelfs wie cannabis puur rookt (zonder tabak), krijgt meer teer binnen dan bij een sigaret. Men loopt dan ook meer risico op een longziekte (bronchitis, longkanker, ziekte aan de luchtwegen) of hartproblemen. Bovendien inhaleren veel cannabisrokers de rook dieper en houden ze de rook vast, wat de schadelijkheid nog vergroot."
Inderdaad, een joint bevat tegenover een sigaret ongeveer 5 keer meer teer (allez, dat is wat ik er over gelezen heb). Ik rook een jointje elke week ofzo, wat dus minder teer is dan iemand die 1 sigaret per dag rookt. En een sigaret rook je dan nog alleen, een joint deel je
Het Verzet is offline