Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2004, 09:44   #41
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik zie het probleem niet. U stelt dat als je op en partij stemt, je automatisch akkoord gaat met alle (grote) punten, maar vervolgens weerleg je dit zelf door te stellen dat sommige mensen op het Blok stemmen zonder die partij in de regering te willen (wat impliceert dat men niet akkoord is met hun standpunten).

Dat is wat men noemt "de eigen stelling onderuit halen". Tof van je om dat nog eens in de verf te zetten.
je begrijpt het echt niet he ? ik dacht dat je het opzettelijk deed

idd de proteststemmers gaan dus effectief NIET akkoord met de blokpunten ,ze willen immers niet dat het blok bestuurd ! vandaar ook de proteststem

dit gegeven extrapoleren naar de traditionele partijen is DUS JOUW vergelijking . maar daar stem je dus wetens en willens voor een partij die één van zijn hoofdpunten tot treurens toe duidelijk heeft gemaakt ; NIET MET HET BLOK ! je stemt op een partij waarvan je wilt dat ze bestuurt (een dergelijke stem als proteststem is onzin) en je weet zeer duidelijk wat het resultaat van je stem zal zijn aangaande het blok, namelijk dat ze niet in aanmerking komt. dus hoe je het ook draait of keert, je stemt zeer bewust tegen het blok. Als je vindt dat ze uitsluiten en daarbij hulp verlenen door op die partij te stemmen die dat verdedigt en luid verkondigt, niet tegen stemmen is ....jada 8)
tenslotte val je dan maar terug op het niet te vergelijken aspect van de proteststemmer bij het blok dat ik aanhaalde om je te redden 8) onderuit gehaald ?
Ik begrijp het maar al te goed. Maar als jij jezelf tegenspreekt, en dan nog denkt te weten waar ik wel en niet tegen stem, vraag ik mij af of ik nog wel de moeite moet doen in deze topic te antwoorden. Wanneer ik op een andere partij stem, dan stem ik bewust op die partij, maar niet tegen het Blok. Dit is een persoonlijke motivatie in het stemhokje, en die kan jij onmogelijk weerleggen. Maar doe jij maar rustig verder met gedachtenlezen. Mijn geloofwaardigheid kelder je daar niet mee.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline