Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2019, 14:16   #473
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Het laatste avondmaal waarbij wijn in bloed en brood in lichaam van Jezus werd getransformeerd, zou deze gedachte alleen al de apostelen doen gruwelen. Het was zelfs verboden voor joden om bloed te nuttigen en was dus duidelijk uit de Mithras cultus overgenomen.
Vandaar dat ook het grootste deel van Jezus' zijn leerlingen hem verliet toen hij dit stellig bleef beweren.

Johannes 6
Citaat:
53Jezus sprak daarop tot hen: “Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: als gij het vlees van de Mensenzoon niet eet en zijn bloed niet drinkt, hebt gij het leven niet in u. 54Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, heeft eeuwig leven en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag. 55Want mijn vlees is echt voedsel en mijn bloed is echte drank. 56Wie mijn vlees eet en mijn bloed drinkt, blijft in Mij en Ik in hem.
Inderdaad, bloed drinken is verboden voor de Joden. Dus velen verlieten hem. Maar niet de apostelen.

Citaat:
66Tengevolge hiervan trokken velen van zijn leerlingen zich terug en verlieten zijn gezelschap. 67Waarop Jezus aan de twaalf vroeg: “Wilt ook gij soms weggaan?” 68Simon Petrus antwoordde Hem: “Heer, naar wie zouden wij gaan? Uw woorden zijn woorden van eeuwig leven 69en wij geloven en weten dat Gij de Heilige Gods zijt.”
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden