Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2020, 17:22   #122
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik herinner me, toen informatietechnologie eindelijk ervoor zorgde dat iedereen toegang kreeg tot informatie, dat ik dacht: goed, nu kan iedereen voor zichzelf denken.

Geen USSR meer mogelijk want de data is niet meer af te schremen, dus liegen wordt moeilijker en moeilijker. Propagande zal ontmaskerd worden voor wat het is.

I was wrong
Vroeger kon men (relatief) gemakkelijk hinderlijke informatie wegmoffelen.
Dat is nu quasi onmogelijk, wat een fantastische zaak is.

Alleen is het fenomeen van fake news en georganiseerde trolling een zodanig grote omvang aan het nemen dat we terug naar af dreigen te gaan.

Meer en meer zie je dat staatsgecontroleerde 'nieuws' websites continu propaganda verspreiden. RT voor rusland is het voor de hand liggende voorbeeld. Maar ook Iran doet dat : farsnews. Uit china komt gewoonweg géén betrouwbare info. Turkije : de volledige pers ligt aan de muilkorf. Alle kritische journalisten zijn door sultan Erdogan weggezet als "Gülenist" wat dat laatste ook moge betekenen...
Ook de vele drek-websites zoals Zerohedge, of die idioot van Infowars brengen serieel fake news uit, en jammer genoeg is er een relatief breed publiek dat op zoek is naar dergelijke rommel en 'wil' geloven dat dit een alternatief is voor echt journalisme.

BBC News, The Guardian, The New York Times, Le Monde enz versus zerohedge, RT of Sputnik News en Infowars
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden