Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2020, 06:45   #774
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.868
Standaard

Space-X heeft een voorziene lancering van alweer een batch Star-link satellieten opgeschoven tot ergens na het aanstaande "main-event" van 2020 namelijk de lancering van 2 astronauten.Ik kan me voorstellen dat iedere beschikbare Space-X-er zich enkel daarop moet concentreren nu.

Op de basis in Florida staat de dragon-manned capsule op de Falcon 9 en samen met de astronauten worden dezer dagen alle procedures NOG maar eens overlopen.Ik kan me voorstellen dat "de baas" scheef loopt van de zenuwen ......hopelijk bijt hij niemand belangrijks zijn neus af....


Ondertussen zijn de opperhoofden in een soort "jedi-councel" bijeen voor een final flight readiness review.Daar moet blijkbaar een indrukwekkende reeks documenten bekeken en afgetekend worden om de aanstaande missie vrij te geven.

De datum lijkt nu 27 mei te zijn.
Origineel was voorzien dat deze eerste vlucht hoogstens een week zou duren.Even omhoog,dag zeggen tegen de mensen op het ISS,en weer naar omlaag.Maar door planningsproblemen (die onderandere ontstaan zijn door de vertragingen in de 2 commercial crew projecten van Space X en van Boeing) is er een tekort aan Amerikaanse astronauten op het ISS.Dus moeten beide astronauten van deze eerste vlucht er een paar maand verblijven en wordt het dus maanden wachten voordat deze vlucht uiteindelijk gefinaliseerd zal kunnen worden met een veilige terugkeer.


https://spaceflightnow.com/2020/05/2...-launch-preps/

Laatst gewijzigd door kelt : 22 mei 2020 om 06:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden