Discussie: Het Tesla aandeel
Los bericht bekijken
Oud 12 november 2020, 12:27   #6523
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Gewoon even wachten tot iedere Europese en Japanse constructeur een voldoende groot aanbod volledig electrische wagens in zijn showroom heeft staan.

Dan wil ik wel eens zien wie er dan nog willens nillens met die Amerikaanse brol wil rijden.

Wat je kan zo hipster-groen zijn als je wil, als we even de electrische aandrijving van de Tesla wegdenken blijft er bitter weinig over om over naar huis te schrijven.
Mijn woorden waren amper afgekoeld of:

https://www.vroom.be/nl/nieuws/europ...ekelderd-23937

En nu kan je wel zeggen dat de verkoop van Tesla nog steeds meevalt (al is-ie gedaald) maar het verloren marktaandeel was volledig voor Tesla geweest als de Europese merken niet mee op de kar waren gesprongen.
Een paar jaar terug verkocht enkel Tesla EV's en was dus elke verkochtte EV was een Tesla.
Nu verkoopt Tesla in Europa nog 63000 stuks (tot 09/2020) maar verkochten ook Renault en VW er 83000 of 87000.
Dat zijn allemaal wagens voor eigenaars die geen Tesla wilden of konnen kopen. Wat mijn punt bewijst.

Probleem met de Tesla-koers is dat die nog steeds gebaseerd is op het naieve geloof dat de komende decennia 95% van de verkochtte EV's Tesla zouden zijn.

En dat blijkt verre van te kloppen. De Europese merken komen nog maar net aan de deur kloppen en binnen de kortste keren verkopen ze meer wagens dan Tesla.

Ik kan me vergissen maar voor mij blijft Tesla (beursgewijs) nog steeds een onvoorstelbare bubbel.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden