Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2007, 01:30   #222
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Allez Jazeker, omdat jij het bent ...

Is mijn (in mijn ogen heel logische) verklaring dan zo moeilijk om te verstaan?

A. Ja, ik ben tegen (TEGEN) het CS, voor mijn part weg er mee en liever vandaag dan morgen
B. Ja, wanneer het op beleid voeren aankomt is een stem op het VB een weggesmeten stem want elke (ELKE) kiezer weet al lang op voorhand dat de kans dat een VB-verkozene een uitvoerende taak kan uitoefenen in één of andere regering even groot is als de kans dat er palmbomen groeien op de zuidpool en het vriest op de evenaar.
C. Ja het VB houdt het CS kunstmatig in leven, het is reeds een aantal maal een onderwerp van gesprek geweest op het partijbureau maar het VB wil voorlopig geen actie ondernemen om het CS bovenaan de politieke agenda te catapulteren.

Waar kan ik mij nu hyperkritisch in gaan wentelen om een meer logische, meer correcte, meer transparante, meer ... benadering te bekomen?
Praktisch gezien heb je gelijk. Maar op twee punten zit je fout:

1. De mensen die nu VB stemmen gaan niet en masse op N-VA stemmen. Daarvoor heeft die partij te veel steken laten vallen en daarvoor kan je hen niet mobiliseren ook. Het zou het VB zelf moeten zijn dat al zijn kiezers zou moeten oproepen om te stemmen op de N-VA. En daarvoor is het water iets te diep, vrees ik. Volgens de laatste berichten hebben vooral 100.000 kiezers van Leterme al afgehaakt omdat hij niet Vlaams genoeg uit dat Hertoginnedal raakt. Het zou anders zijn moest hij eens dreigen met het VB bij de onderhandelingen te halen.


2. In mijn ogen is het aanpassen aan het cordon al een aanvaarden ervan. Ik ben naast Vlaams-Nationalist ook een absoluut voorstander van democratie. En democratie in de zin van het ware woord en niet zoals het misbruikt wordt. Een partij met veel stemmen krijgt veel gewicht. Het cordon gebruiken om te zeggen dat de CD&V maar moet spreken voor de ongehoorde kiezers achter het VB is ehm... rubbish... total rubbish. Je legt je dan neer bij een erg belgische constructie die de naam democratie niet waardig is. Het is net alsof jij mocht je amerikaan zijn, zou gaan stemmen voor 9/11 Bush omdat NWO-believing kandidaten achter een cordon zitten.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden