Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2007, 02:07   #238
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Praktisch gezien heb je gelijk. Maar op twee punten zit je fout:
Ik dacht er eerst pas morgen op te antwoorden, maar mijn PC is toch nog met andere zaken bezig dus ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
1. De mensen die nu VB stemmen gaan niet en masse op N-VA stemmen. Daarvoor heeft die partij te veel steken laten vallen en daarvoor kan je hen niet mobiliseren ook. Het zou het VB zelf moeten zijn dat al zijn kiezers zou moeten oproepen om te stemmen op de N-VA. En daarvoor is het water iets te diep, vrees ik. Volgens de laatste berichten hebben vooral 100.000 kiezers van Leterme al afgehaakt omdat hij niet Vlaams genoeg uit dat Hertoginnedal raakt. Het zou anders zijn moest hij eens dreigen met het VB bij de onderhandelingen te halen.
Wat die steken betreft, kan je er zo een aantal opnoemen (buiten de link met CD&V, want die wordt om de haverklap vernoemd maar heeft er wel mede voor gezorgd dat de oude-CVP volledig dood en begraven is en dat Leterme heel wat Vlaamse eisen in zijn rugzak heeft meegenomen naar de onderhandelingstafel. Of Leterme er ook in slaagt is een ander paar mouwen, de regeringsonderhandelingen zijn in ieder geval een heel pak Vlaamser dan zonder NVA vastgekleefd aan CD&V.)
Waar haal je die 100.000 van daan?

Ik ga Leterme hier niet vollebak zitten verdedigen maar vind je niet dat ook jij, net zoals zovelen, je oordeel nogal snel velt?

- De onderhandelingen verlopen moeizaam - HOERA - dit wil zeggen dat we geen Verhofstadt aan tafel hebben zitten die per sé premier wou worden en daardoor Vlaamse eisen niet noodzakelijk vond.
- De onderhandelingen verlopen moeizaam - HOERA - dit wil zeggen dat eindelijk de Vlaamse partijen langs dezelfde kant aan het touw trekken
- De onderhandelingen verlopen moeizaam - HOERA - laat het nog maar ff duren en hopelijk geen regeringsakkoord, wanneer Leterme dán zijn hand uitsteekt naar het VB kan zelf de meest traditionele ACW-er niet claimen dat hij niet geprobeerd heeft en niet al zijn energie er heeft ingepompt
- De onderhandelingen verlopen moeizaam - HOERA -

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
2. In mijn ogen is het aanpassen aan het cordon al een aanvaarden ervan. Ik ben naast Vlaams-Nationalist ook een absoluut voorstander van democratie. En democratie in de zin van het ware woord en niet zoals het misbruikt wordt. Een partij met veel stemmen krijgt veel gewicht. Het cordon gebruiken om te zeggen dat de CD&V maar moet spreken voor de ongehoorde kiezers achter het VB is ehm... rubbish... total rubbish. Je legt je dan neer bij een erg belgische constructie die de naam democratie niet waardig is. Het is net alsof jij mocht je amerikaan zijn, zou gaan stemmen voor 9/11 Bush omdat NWO-believing kandidaten achter een cordon zitten.
Je kan inderdaad blijven vechten voor het opheffen van het CS door op het VB te blijven stemmen, maar aangezien het VB er zelf nog niet uit is of het CS een geschenk is of niet en aangezien federale verkiezingen pas om de 4 jaar plaats vinden ben ik er voorstander van om te stemmen op een partij die niet volledig mijn standpunten behartigt (dat doet trouwens geen enkele) maar waarvan de kans wel heel groot is dat ze iets in de pap heeft te brokken op (a) het verkiezingsprogramma van het kartel en dus de grootste formatie in Vlaanderen en (b) het het eisenpakket waarmee er naar de verkiezingen wordt gestapt.

Gaat mijn keuze onmiddellijk resultaat op leveren wat de Vlaamse wensen zijn? neen, maar wel al een heel stuk verder dan mijn stem in de koelkast steken van het VB en hopen dat op één of andere blauwe maandag de wind keert en met mijn stem plots wel wordt rekening gehouden. Trouwens, van een deel van het programma en een aanzienlijk aantal politici van het VB moet ik niet veel hebben dus dat maakt het voor mij al wat gemakkelijker.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 8 augustus 2007 om 02:11.
Gun is offline   Met citaat antwoorden