Discussie: Rood!
Los bericht bekijken
Oud 29 april 2011, 18:06   #22
vavli
Parlementslid
 
vavli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 1.915
Standaard

De pvda heeft aan Rood! aangeboden om als gelijkwaardige partners in een kartel naar de verkiezingen te stappen. Ik geloof nooit dat Groen! mee in zo'n kartel zal stappen. Bovendien gaat het opbouwen van een linkse tegenmacht om meer dan electorale stratego: wat het allerbelangrijkste is : mensen in wijken en bedrijven organiseren zodat die samen nadenken en analyseren wat er lokaal, nationaal, internationaal dient te gebeuren: het zijn niet de verkozen linkse politici die de wereld alleen kunnen veranderen: dat vereist een georganiseerde tegenmacht aan de basis die aktie voert als het nodig is, die de 'zwijgende' passieve... meerderheid moet overtuigen, etc. Je kan allerlei kritiek hebben op ed pvda maar: ze wroeten wel elke dag in de wijken en bedrijven om mensen te organiseren. In Antwerpen zijn er nu meer dan 1000 mensen lid van de pvda- die zijn niet allemaal aktief maar vele 100den zijn dat wel: in bedrijven en wijken. Dat netwerk moet verder uitgebouwd: op termijn is dat veel belangrijker dan het aantal verkozenen. Ik wil een goede electorale uitslag niet minimaliseren: als je electoraal scoort, kan je ook makkelijker nieuwe leden winnen en heb je een spreekbuis om in het gemeentehuis, het parlement, in de media je politieke idealen op de agenda te plaatsen.
Wat de kritiek van E betreft: dat snap ik nu echt niet: als iemand lid wil worden, gaan we toch zeker niet zeggen: nu even niet ?
__________________

vavli is offline   Met citaat antwoorden