Los bericht bekijken
Oud 10 september 2013, 11:25   #140
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb ook ooit zoiets meegemaakt. Ik kreeg een aanslagbiljet voor meer dan 30.000 BEF voor mij toen een enorm bedrag. Het was een vergissing van de belastingen die iets verkeerd geteld hadden. Het zou rechtgezet worden maar ... ik moest eerst die 30.000 BEF betalen voor ik ze terugkreeg! Dat is wel vlot gegaan maar eigenlijk is het een schandelijke methode.
Een tweetal jaren later gebeurde er ook een vergissing bij iemand hier in de buurt. Die man moest meer dan een miljoen betalen! Eveneens een vergissing van de belastingen. Het zou ook rechtgezet worden maar hij moest ook eerst betalen. Onmogelijk voor hem. Hoe het precies is afgelopen, weet ik echt niet. Maar zijn huis heeft hij niet verkocht
Maar in die tijd kon een mens nog naar de belastingdienst van zijn gemeente en van mens tot mens praten met de ontvanger of de controleur. Dat waren soms geen aangename gesprekken maar het was toch gemakkelijker dan nu, nu de belastingdienst een grote geautomatiseerde boel geworden is die precies meer door robots dan door mensen geleid wordt.
Ho Marie, maar lang voor de computer zijn intrede deed bestond er al ambtenarenlogica.
30 Jaar gelden.
Ik trok van de BTW het eerste kwartaal 42.000 bfr. terug, enfin ik zou dat terug trekken, het tweede kwartaal moest ik 18.000 Bfr. betalen. Na een tijdje kreeg ik een rappel met de aanmaning om die 18.000 te betalen.
Enfin om een lang verhaal kort te maken ik stap het BTW kantoor binnen en zeg die pipo daar, kijk jullie moeten mij al zes maand 42.000 en ik moet jullie nu een 2 maanden 18.000 betaal mij gewoon 24.000 frank en het is opgelost.
Die man viel bijna van zijne stoel, nee nee Hoomer jij moet ons eerst die 18.000 betalen voor wij je die 42.000 kunnen terugstorten.
Maar meneer de controleur, jullie hebben schuld aan mij, tuut tuut eerst leggen Hoomerke, punt geen discutie mogelijk.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden