Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2018, 11:12   #57
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Misschien dat sommige Franstalige burgemeesters met een angst zaten dat Jambon Vlaamse gendarme-achtige flikken naar Waalse gemeenten ging sturen om er op vrouwen en vreedzame mannen te gaan kloppen met matrakken, en te gaan schieten met rubberen kogels ?

Ik weet het niet, maar ik heb wel iets gezegd over de centenkwestie.
Het federale heeft geen rotte euro op overschot, en als er dus budget verschoven kan worden ....
Ach, sinds de Federale politie geen deel meer uitmaakt van defensie, is het steeds verder bergaf gegaan met de federale politie en de krijgsmacht.
Ik heb nog de tijd meegemaakt dat de beide diensten samen voertuigen aankochten en daardoor de prijzen konden drukken door de hoeveelheden.
Dat rijkswachters opleidingen volgde bij de krijgsmacht en daar schietoefeningen kwamen doen.
De civile bescherming materiaal gebruikte van de krijgsmacht om werken in dienst van de bevolking uit te voeren.

Ja, eigenlijk was alles onder een overkoepelende instelling een geweldig goed en gemakkelijk goedkoop systeem.
Vandaag word steeds meer en meer opgedeeld en lopen de kosten voor alles steeds hoger op.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden