Los bericht bekijken
Oud 25 januari 2018, 18:33   #66
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dat men over deze opmerking van mij zou vallen verwachtte ik wel. Dat u het zo beleefd doet had ik niet verwacht. Maar u bekijkt de zaak eenzijdig. Ik heb niet gesteld dat Erdogan bewust een externe vijand creëerde indien hij de staatsgreep enceneerde. Ik noemde als motief dat hij zich werkelijk bedreigd voelde door bepaalde tegenstanders van zijn politiek en dat dit dan een geval van paranoia kon zijn. Maar dat is speculatie. Overigens kan ik mij niet voorstellen dat deze poging tot staatsgreep een false flag operation was. Zoiets van die omvang is nooit eerder vertoond. Maar vraag het de militairen die naar het buitenland zijn gevlucht.
Voor zover ik weet is er geen enkele gevluchte militair die ook maar enige getuigenis leverde van de door de sultan geclaimde Güllen-samenzwering.
Dit moet stilaan een record, zelfs een mirakel zijn : een conspiracy met vele tienduizenden mensen daarin betrokken gezien erdogan hen in jail stopte of ontslagen heeft en niemand komt met een morzel tastbaar bewijs af...
Maar ik ben het wel eens met één ding : zo een politieke repressie is nog nooit eerder vertoond in de moderne wereld. Je moet al teruggaan naar de zuiveringen van Stalin en de Lange Mars van Mao om een dusdanig gigantische zuivering van het staatsapparaat + totale machtsgreep te kunnen evenaren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline